1. Dýško
Nikdy nekončící téma k diskuzi mezi číšníky a lidmi, kteří jako číšníci nepracují. Lidé často argumentují tím, že číšník je povolání jako každé jiné a dostává za jeho vykonávání výplatu, tak přece není nutné, aby dostával ještě peníze navíc. Na druhou stranu je možná dobré se zamyslet nad tím, že číšník pro vás vykonává určitou službu, on vám v podstatě při vaší návštěvě restaurace slouží a snaží se vám splnit každé vaše přání, stejně jako když jste u kadeřnice nebo na manikúře apod. Pokud jste tedy s jeho výkonem spokojeni, je tak nějak lidskou slušností mu dát najevo váš vděk finančním obnosem, poděkování je samozřejmě také příjemné, ale za to si toho číšník nebo servírka moc nekoupí.
2. Protahování zavírací doby
Taky se vám už stalo, že jste se s přáteli tak hezky zapovídali, že vám úplně uniklo, kolik už je hodin a v restauraci sedíte poslední. Večírek je však tak hezky rozjetý, že se vám i přesto nechce domů a zkoušíte číšníka přemluvit, aby tam s vámi ještě chvíli zůstal, a jste celí rozmrzelí, pokud vás odmítne a nařídí vám odchod . Možná by bylo dobré se zamyslet nad tím, že on se vůbec nebaví, je po celém dni v práci unavený, doma ho nejspíš někdo čeká a navíc ho takhle přemlouvá někdo každý den, takže vy pro něj rozhodně nejste žádnou výjimkou, kvůli které se jednou přece svět nezboří.
3. Přemlouvání číšníka/servírky, aby vám něco uvařili
Taky se vám už někdy stalo, že jste přiběhli později do restaurace celí hladoví a tam vám sdělili, že kuchyň už je zavřená a kuchař odešel domů. Pro většinu lidí to znamená smíření se se situací, popřípadě odchod jinam či domů. Ale najdou se i takoví experti, kteří začnou číšníka či servírku přemlouvat, aby jim nějaké „jednodušší“ jídlo připravili sami. Na tom přece nic není, nechat hospodu půl hodiny bez dozoru a zavřít se do kuchyně, aby vám mohli v půl jedenácté v noci připravit topinku, na kterou nejspíš ani nevědí, kde hledat suroviny.
4. Komolení názvů
Na tohle jsou citlivější číšníci a servírky především z lepších či tematicky zaměřených restaurací. Nejsou na vás ani tak nazlobení, jako spíš, že vás považují za naprosté tupce a smějí se vám za zády, oblíbené výrazy jsou například „čapučíno“ nebo „gnoči“.
5. Nezbedné děti
Na děti v restauraci jsou číšníci docela zvyklí, lidé si chtějí užívat servis s přípravou jídla i v době rodičovské dovolené. Problém nastává ve chvíli, kdy máte doma nevychovaného ukřičeného „spratka“, který si myslí, že může cokoli, takže nejen, že křičí přes celou restauraci, ale taky se neustále plete pod nohama nebo si zaběhne i do kuchyně. Jsou to velmi nepříjemné podmínky jak pro personál restaurace, tak pro ostatní hosty restaurace, kteří si zaslouží za své mnohdy nemalé peníze vychutnat jídlo v klidu.