Na speciálních, k tomu upravených tratích a polygonech si mohou řidiči zkusit, co s jejich vozem nečekané situace udělají, ale hlavně se naučit je zvládat a mít tak vozidlo neustále pod kontrolou. Ať už jde o krizové brzdění, přetáčivý nebo nedotáčivý smyk či aquaplaning. Není dobré vždy spoléhat jen na bezpečnostní technologie, kterými jsou novější vozy vybaveny, protože fyzikální zákony platí pořád.
Brzdění
Základním pravidlem je, že krizové brzdění je při hrozící kolizi vždy důležitější než snaha o vyhýbání. Okamžitým výrazným snížením rychlosti chráníte zdraví a životy. Při krizovém brzdění je nejdůležitější sešlápnout brzdový pedál a vyvíjet na něj maximální tlak po celou dobu brzdění. Stává se, že řidiči se leknou funkce ABS a po zavibrování brzdového pedálu přestanou brzdit. Na brzdu opravdu dupněte a současně vyšlápněte spojku.
Smyk
Při smyku nedotáčivém, kdy po otočení volantem a natočení předních kol, vůz nereaguje a jede stále rovně, ubereme plyn a kola částečně vyrovnáme, přední pneumatiky se chytnou. Máte-li vůz vybavený ABS, můžete mírně přibrzdit.
Situaci při přetáčivém smyku, kdy zadní část vozu vybočuje, řešíme současným otočením volantu protisměru zatáčky a vyšlápnutím spojky.
Při nezvládnutí smyku použijte nouzové brzdění, minimalizujete tak následky nehody.
Aquaplaning
Jedete-li příliš rychle po vodě na silnici, navíc s nízkým vzorkem na opotřebovaných pneumatikách, hrozí, že se vůz stane neovladatelným, že prostě začne plavat, protože pneumatiky nestačí odvádět vodu. Aquaplaningu je mnohem lepší předcházet na mokré vozovce pomalejší jízdou, dávejte pozor hlavně v pravém pruhu na dálnici, kde bývají vyjeté koleje, plné vody. Když už se do něj dostanete, uberte plyn, vyšlápněte spojku, volant držte rovně a rozhodně nebrzděte. Spojku uvolníte až poté, co budou kola v plném kontaktu s vozovkou, současně můžete mírně přidat plyn.